Головна сторінка

Haima 3

Роки випуску: 2011 - 2013

Ринок: Україна

Співпраця Mazda і компанії Hainan Motor почалося ще в дев’яностих і вилилося в створення підприємства Haima (назва утворена з перших складів обох компаній), що випускає для китайського ринку копії моделей Mazda. У 2007 році на базі Mazda 323 (1998-2003 років випуску) почалася збірка автомобілів Haima 3 в кузовах хетчбек і седан. При цьому зовні автомобіль демонструє схожість з більш новою моделлю Mazda: дизайн передньої і задньої частини запозичений у Mazda 3 першого покоління. Крім співпраці з Mazda, китайці заручилися при створенні Haima 3 підтримкою і інших компаній. Так, варіатор розроблений бельгійською компанією Punch, дизайн машини створювався італійським бюро IDEA, роботу з шасі проводили інженери Lotus. Все це дозволяє називати хетчбек Haima 3 інтернаціональним автомобілем. Haima 3 оснащений 1,8-літровим бензиновим мотором потужністю 112 к.с., що працює в парі з "механікою" або безступінчатим трансмісією. Для російського ринку хетчбек Хайма 3 збирався на потужностях заводу Derways в Черкеську. У дизайні автомобіля збереглося багато чого від оригіналу: повітроводи під передніми сидіннями, фари, оформлення решітки радіатора і бампера. У салоні відмінностей набагато більше: спільного з Mazda 3 - тільки приладова панель, все інше сильно нагадує більш старі версії Mazda з мінімумом зручностей. Хоча центральна консоль ретельно продумана, все кнопки (наприклад, управління кондиціонером або магнітолою) розташовані максимально зручно. Для хетчбека Haima 3 передбачено дві комплектації. Версія Comfort (з МКПП) включає гідропідсилювач керма, передні протитуманні фари, електропривод бічних дзеркал, електросклопідйомники, підігрів дзеркал, регулювання рульової колонки, кондиціонер і CD-програвач з чотирма динаміками. Версія Deluxe відрізняється наявністю кнопок управління магнітолою на кермі та шести динаміків аудіосистеми, замість кондиціонера доступний клімат-контроль. Оббивка салону топової версії виконана зі шкіри, а колісні диски автомобіля легкосплавн.

На хетчбек Хайма 3 встановлювався двигун об’ємом 1,8 л (112 к.с.), які споживають в місті 10,2-10,4 літра палива, а на трасі - 6,7-7,0 літра. Обсяг паливного бака машини становить 55 літрів. Двигун відповідає екологічному стандарту Євро 4, для чого він був позбавлений кількох кінських сил. На автомобіль встановлювалася, на вибір, п’ятиступінчаста механіка або варіатор (з шістьма "віртуальними" передачами). Хетчбек Haima 3 розганяється до 170 км / год, набираючи сотню за 13,7 секунди з МКПП (версія з варіатором повільніше на 0,9 секунди).

Хетчбек Haima 3 випускається тільки з переднім приводом. Підвіска автомобіля незалежна: спереду - McPherson, ззаду - багатоважільна, зі стабілізатором поперечної стійкості, це виділяє Haima серед інших китайських машин (і не тільки), на які ззаду зазвичай ставиться торсіонна балка. Правда, незважаючи на роботу фахівців Lotus по доведенню шасі, як відзначають експерти, спортивні характеристики китайського хетчбека все ж поступаються оригінальної моделі. Гальма автомобіля дискові (спереду коштують вентильовані). Хетчбек Haima 3 має наступні габарити: довжина - 4342 мм (він коротше седана на 124 мм), ширина - 1730 мм, висота - 1 467 мм (нижче седана на 7 мм). Колісна база складає 2607 мм, а кліренс - 14,5 сантиметри.

Із систем, що забезпечують безпеку, стандартна комплектація включає фронтальні подушки безпеки, помічниками водія при русі виступають антиблокувальна система (ABS) і система розподілу гальмівного зусилля (EBD). У рейтингу C-NCAP автомобіль заробив 4 зірки з п’яти. Фронтальний краш-тест дозволив Haima 3 отримати 14,56 бала (91%), удар з 40% перекриттям - 14,68 бала (91,75%), а бічний краш-тест - 10,87 бала (67,94%) . Загальна оцінка - 40,1.

Рідство з однією з найпопулярніших моделей Mazda вносить свій плюс в формування інтересу з боку покупців. Серед достоїнств Haima 3 можна відзначити непогану в порівнянні з багатьма аналогами шумоізоляцію. За розміром багажного відділення хетчбек поступається седану - тут він має обсяг 317 літрів (майже на 150 літрів менше, ніж у седана). Місця в салоні досить, хоча задній диван короткий, а передні сидіння нехай і мають бічною підтримкою, але недостатньо акцентованою. Відчувається і недолік висоти ззаду - задні стійки трохи завалені. Серед інших недоліків - традиційні на адресу "китайців" скарги на якість ЛКП, металу кузова, пластика, проблеми з ліквідністю. Спірним можна вважати і наявність варіатора, до роботи якого нерідко виникають питання. Випуск моделі тривав з перервами до 2013 року, коли виробництво Haima 3 остаточно згорнули.