Головна сторінка

Haima 3

Роки випуску: 2011 - 2013

Ринок: Україна

Співпраця Mazda з китайською компанією Hainan почалося в 1992 році. В результаті цього було утворено підприємство Haima, назва якого утворене з перших складів обох компаній. У 2011 році китайська компанія налагодила випуск автомобіля Haima 3, в основу якого покладено відразу дві моделі Mazda: дизайн передньої і задньої частини запозичений у Mazda 3, а в іншому автомобіль нагадує Mazda 323 (1998-2003 років випуску), на платформі якого і побудований . Автомобіль передбачає два типи кузова: седан і хетчбек. При створенні новинки до роботи були залучені інженери з Lotus (доопрацьований шасі автомобіля), варіатор розроблений бельгійською компанією Punch. Над дизайном машини працювали фахівці італійського бюро IDEA. Завдяки їх роботі седан Haima 3 виглядає привабливо, при цьому не копіюючи всі деталі інтер’єру японської моделі. Седан Haima 3 оснащений 1,8-літровим бензиновим мотором потужністю 112 к.с., що працює в парі з "механікою" або безступінчатим трансмісією. Для російського ринку седан Хайма 3 збирався на потужностях заводу Derways в Черкеську. Російському покупцеві Haima 3 був запропонований в комплектаціях Basic, Sport (c МКПП) і Deluxe (з варіатором). Комплектація Basic включає гідропідсилювач керма, передні протитуманні фари, електропривод бічних дзеркал, електропідігрів дзеркал, електросклопідйомники, кондиціонер, CD-програвач з чотирма динаміками. Оббивка салону виконана з тканини. Машина цілком комфортна - і навіть оснащена воздуховодами під передніми сидіннями. Водійське сидіння регулюється по висоті і вильоту, регулюється нахил спинки; рульова колонка має можливість регулювання по нахилу - завдяки всьому цьому водій може налаштувати цілком комфортну посадку. Комплектація Sport додатково включає спортивні передні сидіння і відрізняється більш жорстким налаштуванням підвіски. Версія Deluxe виділяється шкіряною оббивкою салону, клімат-контролем, аудіосистема в ній комплектується шістьма динаміками замість четирьох.

Випускався седан Haima 3 з мотором об’ємом 1,8 л, що працює на бензині. Даний двигун отриманий китайською компанією від Mazda по ліцензії. Він злегка "придушено" і відповідає екологічному стандарту Євро-4. Максимальна потужність 112 к.с. досягається при 6000 оборотах, крутний момент досягає максимуму 160 Нм при 4000 оборотах. На седан Haima 3 встановлювалася коробка варіатор або п’ятиступінчаста механіка. Максимальна швидкість машини всього 170 км/год, при розгоні до сотні за 14,3 секунди з механічною КПП і за 14,8 секунди з варіатором. Відповідно до типу коробки передач, витрата палива в міському циклі складає 10,2 - 10,5 літра, а на трасі 6,3 - 6,8 літра (середній 8,2 - 8,6 літра). Обсяг паливного бака - 55 літрів.

Седан Haima 3 випускався тільки з переднім приводом. Підвіска автомобіля незалежна: спереду - McPherson, ззаду - багатоважільна, зі стабілізатором поперечної стійкості, це виділяє Haima серед інших китайських машин (і не тільки), на які ззаду зазвичай ставиться торсіонна балка. Гальма автомобіля дискові (спереду коштують вентильовані). Китайський седан виявився вже і коротше оригіналу, але трохи вище: у Haima 3 наступні габарити: довжина - 4466 мм, ширина - 1730 мм, висота - 1 474 мм. Колісна база седана становить 2607 мм, а кліренс - 14,5 сантиметри.

Із систем, що забезпечують безпеку, комплектація Basic пропонує фронтальні подушки безпеки, помічниками водія при русі виступають антиблокувальна система (ABS) і система розподілу гальмівного зусилля (EBD). У рейтингу C-NCAP автомобіль заробив 4 зірки з п’яти. Фронтальний краш-тест дозволив Haima 3 отримати 14,56 бала (91%), удар з 40% перекриттям - 14,68 бала (91,75%), а бічний краш-тест - 10,87 бала (67,94%) . Загальна оцінка - 40,1.

Рідство з однією з найпопулярніших моделей Mazda вносить свій плюс в формування інтересу з боку покупців. Серед достоїнств Haima 3 можна відзначити непогану в порівнянні з багатьма аналогами шумоізоляцію. Для перевезення вантажів передбачено 468-літровий багажник (його обсяг більше, ніж у оригінальної моделі, на 55 літрів). Місця в салоні досить, хоча задній диван короткий, а передні сидіння нехай і мають бічною підтримкою, але недостатньо акцентованою. Відчувається і недолік висоти ззаду - задні стійки трохи завалені. Серед інших недоліків - традиційні на адресу "китайців" скарги на якість ЛКП, металу кузова, пластика, проблеми з ліквідністю. Спірним можна вважати і наявність варіатора, до роботи якого нерідко виникають питання. Випуск автомобіля тривав недовго - вже в 2012 році виробництво згорнули.