Головна сторінка

Honda Civic Shuttle

Роки випуску: 1987 - 1997

Ринок: Японія

Машина під назвою Shuttle ("човник") з’явилася в модельному ряду Honda Civic не відразу, а тільки починаючи з третього покоління, в 1983 році. Розробка цієї моделі була обумовлена необхідністю зробити звичний всім автомобіль Civic краще облаштованим всередині, з більшою вантажомісткістю і в 5-дверному кузові типу "універсал". Спочатку не планувалася, що це обов’язково буде автомобіль підвищеної прохідності на повному приводі, але минув час, і він в своєму розвитку дійшов до багатоцільового автомобіля "для проведення вільного часу". У 1987 році з’явився черговий Shuttle, на базі моделі Civic тепер уже четвертого покоління. За своїм характером він ще більше зблизився з машинами з розряду MPV ("multi purpose vehicle"), а багато рішень заклали основу майбутнього створення моделі Honda CR-V. Друге покоління Shuttle стало крупніше попереднього. Тепер весь модельний ряд в основному складався з повнопривідних машин різного рівня обладнання, причому розширення числа комплектацій було дуже істотним - пропонувалося 11 модифікацій, у той час як у седана і хетчбека їх було значно менше. Навіть з’явилася модифікація Shuttle Beagle, що отримала назву від породи гончака і за зовнішнім виглядом нічим не відрізняється від типової машини "cross-country": потужна, з бампером типу "кенгуру". Крім цього, автомобіль устатковувався протитуманними фарами великого розміру, рейлингами, електролюком, заднім склоочисником, шикарною AM / FM стерео касетної магнітолою, 4 динаміками аудіосистеми. За довгі роки випуску автомобіль неодноразово піддавався покращенням.

Моторний ряд в цілому нічим не відрізнявся від базової моделі Civic. Починався він з 1,3-літрової версії - двигуна D13B потужністю 82 к.с. Півторалітровий мотор D15B розвивав потужність вже 100 к.с. Основним же силовим агрегатом, повністю реалізують можливості універсала типу "cross-country", став 1,6-літровий двигун ZC в модифікаціях з карбюратором (dual carb) або системою впорскування палива PGM-FI - 105 і 120 к.с.

Підвіска Honda Civic Shuttle - повністю незалежна, на подвійних поперечних важелях спереду і ззаду. Автомобіль пропонувався як з автоматичною коробкою передач, так і з "механікою", причому незалежно від об’єму двигуна. Машини з 1,5- і 1,6-літровим мотором можна було придбати в повнопривідних модифікаціях (Real Time 4WD), правда, в першому випадку, тільки на "механіці". Відмінною ж особливістю повнопривідних Civic з МКПП було використання коробки з доданою "супернизькою" передачею, яку можна використовувати в якості альтернативи понижуючого ряду в трансмісії. Зрозуміло, Civic Shuttle 4WD аж ніяк не претендує на звання позашляховика, але демонструє відмінну поведінку навіть в складних умовах, а його дорожній просвіт в 175 мм все ж дуже пристойний.

До оцінки рівня безпеки Civic Shuttle складно підходити за мірками сьогоднішнього дня. Навіть триточкові ремені передбачалися не для всіх посадочних місць. Але все ж автомобіль, наприклад, можна було дооснастити антиблокувальною системою гальм. Приналежністю дорогих комплектацій були вентильовані диски передніх гальм збільшеного розміру, підсилювач керма зі змінною реакцією. Для комплектації Beagle покладався сигналізатор непристебнутий водійського ремня.

Honda Civic Shuttle користувався і до цих пір користується високою популярністю. Він прекрасно поєднує в собі динаміку, близьку до седанам і хетчбеків Civic і функціональність справжнього сімейного автомобіля "універсального" типу. У плюсі моделі - значний період випуску і відносно непогане технічний стан пізніх випущених екземплярів.