Головна сторінка

Honda Odyssey

Роки випуску: 1994 - 1997

Ринок: Японія

Перше покоління Odyssey не могло не запам’ятатися своїм зовнішнім виглядом. Завдяки розмірам свого кузова цей автомобіль не можна віднести ні до класу універсалів, ні до однооб’емников з трьома рядами сидінь. За основу для створення цієї моделі був узятий Accord. Кузов комплектується чотирма дверима і задніми "воротами". Посадочні місця (їх шість або сім) розташовані в три ряди. У разі необхідності сидіння третього ряду можуть забиратися під підлогу, що значно підвищує рівень комфортності салону. Сама по собі концепція універсалів з великою кількістю посадочних місць до того моменту вже знайшла своє втілення в таких моделях, як Nissan Prairie і Mitsubishi Chariot, і домоглася великого успіху. Odyssey, що має відносно велику ширину кузова і разом з тим невелику висоту, став дуже популярний в Японії, перебуваючи у верхніх рядках рейтингів продажів, між тим як спочатку був передбачений досить скромний план продажів в 4000 автомобілів на місяць, який незабаром довелося піддавати коректуванню. Автомобіль був дуже добре прийнятий і на інших ринках, зокрема, північноамериканському і європейському (Honda Shuttle).

Спершу пропонувалося три комплектації Honda Odyssey: B, S і L. При цьому модельний ряд спочатку передбачав багату гаму модифікацій. Це автомобілі з шести- (крім базової) або сім місць салоном, з переднім і повним приводом. У грудні 1995 року була додана комплектація Exclusive з чудовим набором устаткування високого класу, що включав в себе шкіряні сидіння і навігацію, панорамний дах і люк з електроприводом, більш шикарний інтер’єр, двозонний клімат-контроль, електропривод водійського крісла, парктроник і розширений список устаткування для забезпечення безпеки. 1997-й рік на хвилі чергової модернізації ознаменувався появою ще більш дорогий модифікації з 3-літровим мотором, назва якої - Prestige - говорить сама за себе. Для цієї розкішної версії, зробленої за американськими "лекалами" і в оснащення якої входять круїз-контроль, 6 аудіодінаміков, обробка поліпшеною текстури, були передбачені свої власні подкомплектації VG і VZ, що відрізняються кількістю місць і, відповідно, різним ступенем комфорту життєвого простору.

З початку випуску Odyssey комплектувався тільки 2,2-літровим рядним 4-циліндровим двигуном SOHC потужністю 145 к.с. У 1997 році під час рестайлінгу моделі його замінили на 2,3-літровий рядний 4-циліндровий двигун SOHC VTEC, потужність була піднята до 150 к.с., ну а для комплектацій Prestige, як уже сказано, пропонувався трилітровий мотор V6 потужністю 200 л .з. Odyssey, як уже сказано, випускався як в передньо-, так і в повноприводному варіанті, але модифікація Prestige оснащувалася тільки переднім приводом. Трансмісія - виключно автоматична 4-ступінчаста. У плані економії палива Odyssey, ясна річ, не пропонує "малолітражних" рішень. За прийнятим на японському ринку стандартам ефективності найекономічнішою є базова передньопривідна версія - вона здатна проїхати на одному літрі палива 10,2 км. Втім, навіть самий ненажерливий повнопривідний Exclusive - всього на кілометр менше. У 1997 році оголошені нові стандарти економічності та екологічності. Витрата зменшився, і тепер Odyssey здатний проїхати до 11,2 км на літрі палива.

Підвіска Odyssey - повністю незалежна на подвійних важелях і спереду і ззаду - забезпечує чудові ходові якості. На обох осях - дискові гальма. При розмірі колісної бази 2850 мм мінімальний радіус розвороту складає 5,7 метра. Автомобілі з повнопривідною трансмісією (вони мають в позначенні кузова парну цифру) використовують привід типу Part-Time 4WD з системою DPS (подвійний насос), широко поширеною на інших моделях компанії. Підключення повного приводу відбувається автоматично, без участі водія, при цьому для компактності механізм перемикання між 2WD і 4WD інтегрований в корпус заднього редуктора.

Що стосується безпеки, в оснащення базових комплектацій Odyssey першого року випуску стандартно входили тільки триточкові ремені безпеки і підсилювачі жорсткості в дверях. У більш дорогих комплектаціях опціонально були передбачені водійська і пасажирська подушки безпеки, антиблокувальна система гальм. Пізніше це обладнання, разом з кріпленнями дитячих крісел, увійшло в штатне оснащення всіх комплектацій. За ступенем пасивного захисту, як показали краш-тести, проведені в 90-х роках, автомобіль більш ніж задовольняв вимогам свого часу.

Поява Honda Odyssey збіглося за часом з важкими роками для японської економіки на тлі кризи початку 90-х років, в результаті чого було прискорити розвиток мінівенів, які пропонували більше простору в тому ж розмірі кузова. Крім іншого, Odyssey став ще й зразком для наслідувачів, таких як, наприклад, Toyota Ipsum, одвічного конкурента моделі. На ринку старих авто перше покоління праворульних Honda Odyssey - не рідкість, але сьогодні мало хто машини можуть похвалитися хорошим технічним станом. Зустрічаються повнопривідні модифікації, а також ексклюзивні леворульние аналоги з інших ринків, включаючи згаданий на самому початку Honda Shuttle.