Головна сторінка

Лада 2101

Роки випуску: 1970 - 1988

Ринок: Україна

Особи, що задекларували Лада 2101
Прізвище Ім’я По-батькові Місце роботи та посада
Виробничий підрозділ Конотопська дистанція електропостачання РФ Південно-Західна залізниця ПАТ Укрзалізниця - Начальник виробничого підрозділу
Управління патрульної поліції в м.Миколаєві - інспектор 2 батальйону 1 роти Управління Патрульної Поліції
Комунальне підприємство . "Облводоканал" Запорізької обласної ради - майстер зміни
Фінансове управління Богодухівської районної державної адміністрації - головний спеціаліст відділу бухгалтерського обліку та звітності
Ропотуська сільська рада с.Ропотуха Уманський район Черкаська область - головний бухгалтер
Відділ статистики у Кременецькому районі - Головний спеціаліст-економіст
Чернігівський обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат - заступник начальника відділу
Соймівська сільська рада - начальник фінансово-господарського відділу-головний бухгалтер
7 державна пожежно-рятувальна частина (м. Новгород-Сіверський) 2 державного пожежно-рятувального загону управління ДСНС України у Чернігівській області - Водій
пенсіонер - депутат Веприцької сільської ради Бобровицького району Чернігівської області
Усього знайдено - 52213

ВАЗ 2101 - перший автомобіль Волзького автозаводу, що вийшов з конвеєра в 1970 році. Незадовго до цього радянське керівництво поставило план побудувати в країні ще один автомобільний завод для випуску "народної" машини, причому з готовністю залучити до цієї справи іноземних виробників. Вибір припав на Fiat 124 - ця італійська модель в 1965 році стала "автомобілем року". Підготовка технічного проекту заводу з відведеною площадкою в місті Тольятті була доручена концерну "Fiat". Згідно з контрактом, на зарубіжних фахівців покладалося технологічне оснащення заводу і навчання персоналу. Як незабаром з’ясувалося, в "чистому" вигляді модель не була пристосована для тих кліматичних умов, в яких вона мала експлуатуватися. Цілий рік пішов тільки на адаптацію, щоб автомобіль став випускатися вже в своєму завершеному вигляді, як перша модель, що стала родоначальницею сімейства "Жигулі". На той момент порівняння "копійки" з іншими радянськими автомобілями було явно не на користь останніх. "Жигулі" відрізнялися легким пуском, дуже ефективною "грубкою", просторим багажником, інформативною коробкою передач і, що важливо, упевненою поведінкою на дорозі. Та й якість виробництва було набагато вище, ніж на інших автозаводах. До того ж перші "жигулі" стали ще навіть краще прототипу, не тільки в технічному плані, але і по частині комфорту - наприклад, завдяки можливості, що з’явилася розкласти сидіння і перетворити салон в повноцінне спальне місце. Наступною модифікацією стала ВАЗ-21011 ("нуль одинадцята"), з мотором збільшеної потужності, де використовувалися більш зручні за формою передні сидіння. Салону торкнулися і інші зміни, зокрема: чорна комбінація приладів, обробка панелі "під дерево", кермо без "кільця", попільнички, із задніх підлокітників перенесені безпосередньо на панелі дверей, омивач на подрулевом важелі. Крім іншого, ці автомобілі зовні відрізнялися гратами радіатора, бамперами з гумовими накладками і без "іклів", стоп-сигналами і покажчиками повороту з відбивачами. На задніх стійках кузова знаходилися отвори витяжної вентиляції салону, прикриті декоративними решітками. Модель ВАЗ-21013 представляла собою поєднання кузова 21011 з двигуном 2101.

Одною з відмінних рис перших "жигулів" від свого прообразу, як уже зазначено, стали нові двигуни. Якщо на Fiat 124 використовувалися мотори з нижнім распредвалом і штанговим приводом клапанів, то у "жигулів" двигуни з індексами 2101 і 2103 мали верхній распредвал і новий карбюратор, а також можливість ручного заведення від "кривого стартера", для якого в бампері спеціально зробили отвір - це було одне з обов’язкових умов адаптації. Щоб автомобіль можна було завести навіть при відмові стартера або акумулятора.

Крім двигунів, новий автомобіль отримав посилений кузов, змінене зчеплення, більш "живучі" дискові задні гальма замість барабанних. У коробці передач допрацювали конструкцію синхронізаторів. Був збільшений і дорожній просвіт, тому що якість дорожнього покриття залишало бажати кращого. Була значно посилена підвіска, і тим самим поліпшені технічні характеристики ВАЗ 2101. Передня підвіска, наприклад, була повністю перероблена: змінена її кінематика, посилені багато деталей, в тому числі пружини і кульові опори. Ведучий міст - новий. Архаїчна трьохважеля задня підвіска поступилася місцем прогресивної п’ятиштангової конструкції. Замість двох вушок під домкрат (по одній з кожного борту) з’явилися чотири, що забезпечувало набагато надійніше "вивішування" автомобіля.

В плані безпеки "жигулі" демонстрували серйозний прогрес. По-перше, в автомобілі вперше були використані травмобезпечні зовнішні ручки дверей. Крім того, з’явилося зовнішнє дзеркало заднього виду. Була встановлена травмобезпечна рульова колонка, але ось ремені безпеки тоді ще тільки почали входити в оснащення вітчизняних автомобілів, і "жигулі" ще якийсь час випускалися без них, проте з приходом люксової моделі ВАЗ-2103 ремені безпеки стали обов’язковими на всіх машинах. В машинах на експорт можна було зустріти підголівники передніх сидінь, задні ремені безпеки і обігрівач заднього скла.

Важко сказати, якою була б доля вітчизняного автопрому, якби радянський уряд вибрав тоді, в кінці 60-х, інший автомобіль, з більш сучасним передньопривідним компонуванням . Адже Fiat 124, хоч і вважався "автомобілем року" і був, безумовно, відмінним зразком, але відносився до вже застарілого класу, в той час як світові виробники активно переходили на передній привід. Втім, і без того, завдяки новим стандартам вдалося підняти вітчизняне виробництво на більш високий рівень, а народ отримав відмінний автомобіль, за яким пізніше закріпилися прізвисько "копійка". Сьогодні ці автомобілі викликають інтерес раритету, особливо машини перших років випуску.