Головна сторінка

Лада 2105

Роки випуску: 1979 - 2011

Ринок: Україна

Особи, що задекларували Лада 2105
Прізвище Ім’я По-батькові Місце роботи та посада
не працюю - не займаю
ЗОШ І-ІІ ступенів села Клітицьк - Директор
Горохівський районний військовий комісаріат - Начальник відділу
Управління Пенсійного фонду України в Апостолівському районі - головний спеціаліст сектору по контрольно-перевірочній роботі за нарахуванням та сплатою платежів
Орджонікідзевський районний суд міста Харкова - суддя
Олександрівська районна державна лікарня ветеринарної медицини - начальник
Костюхнівська сільська рада - головний бухгалтер
Головне управління Державної казначейської служби України у Чернівецькій області - начальник відділу обслуговування операційного дня
Державна установа "Чортківська установа виконання покарань (№26)" - молодший інспектор 2-ї категорії відділу режиму і охорони
Борівська селищна рада - Секретар селищної ради
Усього знайдено - 25532

Історія ВАЗ-2105 почалася в жовтні 1979 року, коли з конвеєра Волзького автомобільного заводу зійшла перша "п’ятірка". Повномасштабне виробництво почалося вже в січні наступного року. Автомобіль по суті являв собою наступну стадію ґрунтовної модернізації моделі ВАЗ-2101 ("копійка" - перший автомобіль, який ВАЗ почав випускати в квітні 1970 року). Чотиридверний задньопривідний ("класика") седан ВАЗ-2105 став одним з найдешевших автомобілів Тольяттинского автозаводу і комплектувався тільки найнеобхіднішими органами управління та засобами комфорту. Через доступність автомобіль користувався стабільним попитом. На його базі були побудовані "люксовий" седан ВАЗ-2107 і універсал ВАЗ-2104. У 2005 році Волзький завод ввів нову систему найменувань продукції і ВАЗ-2105 перейменувався в Лада-2105. Після припинення в 2008 році випуску бюджетної малолітражки Ока "п’ятірка" і зовсім стала найдешевшим автомобілем на російському ринку. Свого часу ця модель демонструвала справжній прорив: вперше в комплектації були застосовані бампери з алюмінію, а також великі блок-фари з великими відбивачами. Відмінні риси автомобіля полягали також у відсутності поворотних кватирок на передніх дверях. На "п’ятірці" дзеркала регулюються з салону, а на попередніх моделях необхідно було відкривати віконце і вручну регулювати їх положення. Крім того, автомобіль відрізняло використання якісно нової приладової панелі і електрообладнання, нової системи обдування, наявність обігріву заднього скла. Були вдосконалені задні ліхтарі. Замки дверей стали більш надійними і міцними. На відміну від попередніх моделей "Жигулів" ВАЗ 2105 має зрушене на 2 см назад сидіння водія - для зручного водіння і більш комфортної посадки високорослої людини. За 30 років випуску екстер’єр "п’ятірки" не зазнав жодних змін, а в дизайн інтер’єру вносилися лише окремі модернізації.

Для сімейства 2105/2107 на базі колишніх двигунів були розроблені інші мотори - з приводом ГРМ зубчатим ременем. Щоб підстрахуватися від можливого обриву ременя, на порушених передбачені виїмки. Двигун ВАЗ 2105 робочим об’ємом 1,3 літра видавав потужність 64 к.с., крім нього на "п’ятірку" ставили мотори від "копійки", а також була запущена модифікація ВАЗ-21053 з двигуном ВАЗ-2103 потужністю 72 к.с., яка користувалася високим інтересом покупців. Випускалися і спеціальні дрібносерійні модифікації для ГИБДД, МВС і ФСБ з двигуном ВАЗ-2106 (1,57 л, 80 к.с.), а також машини з роторно-поршневими двигунами. Пізніше було освоєно випуск інжекторних моделей.

Підвіска ВАЗ-2105 конструктивно ідентична всій "класиці". Спереду - двохважіль, а ззаду - нерозрізний міст. Автомобіль отримав новий рульовий механізм. За час виробництва модель модернізувалася, але основи конструкції зміни практично не порушили, так що за "п’ятіркою" збережені всі недоліки ВАЗівської "класики". Спочатку автомобіль комплектувався 4-ступінчастою механічною коробкою передач, але для кращої економії палива краще 5-ступінчаста коробка, яка пропонувалася машинам більш пізніх років випуску.

В плані безпеки ВАЗ 2105 трохи вище ВАЗівської "класики". З обладнання - ремені безпеки, більш сучасний кермо, підголівники. В цілому ж пасивна безпека задньопривідних автомобілів ВАЗ, не виключаючи "п’ятірки", за сучасними мірками знаходиться на дуже низькому рівні. Це і зрозуміло - все-таки розробка йде корінням ще в 60-ті роки минулого століття, коли не існувало таких суворих норм і вимог, як сьогодні.

Дизайн ВАЗ-2105 цілком відповідав своєму часу. Але втім, швидке старіння не оминуло і цю модель, особливо під натиском машин передньопривідною конструкції. Крім того, "п’ятірка" зі своїм аскетичним салоном і базовим рівнем комплектацій поступово стала поступатися і в конкуренції з більш просунутою "сімкою", хоча окремі модифікації пропонувалися в уніфікованих версіях. В кінці 2010 року було прийнято рішення припинити виробництво "п’ятірки", залишивши на конвеєрі тільки "сімку", історія якої закінчилася через два роки. Сьогодні ВАЗ 2105 - один з найдоступніших в ціні автомобілів на вторинному ринку.