Головна сторінка

Лада 2108

Роки випуску: 1984 - 1993

Ринок: Україна

Особи, що задекларували Лада 2108
Прізвище Ім’я По-батькові Місце роботи та посада
ДП "Старобільське ЛМГ" - головний лісничий
Диканське відділення Миргородського відділу ГУНП в Полтавській області - помічник чергового СРПП № 2
Управління Пенсійного фонду України у Тетіївському районі Київської області - Головний спеціаліст
Управління праці та соціального захисту населення Бучацької РДА - головний спеціаліст з умов праці відділу з питань праці та соціально-трудових відносин
Новоархангельський районний центр зайнятості - заступник директора-начальник відділу надання соціальних послуг, депутат Новоархангельської селищної ради округу101
Бердянський об’єднаний міський військовий комісаріат - Водій відділення забезпечення
Кілійське відділення поліції - оперуповноважений
СВ Дніпровського ВП ГУНП в Запорізькій області - слідчий
Апеляційний суд Донецької області - помічник судді
Олешківський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області - Головний спеціаліст
Усього знайдено - 30715

ВАЗ-2108 почав випускатися серійно на Волзькому автомобільному заводі з кінця 1984 року. Автомобіль вдавав із себе передньопривідний трехдверний хетчбек, який згодом став базовою моделлю в сімействі Лада "Супутник" (Експортна назва - Lada Samara). Очевидні переваги в порівнянні з задньопривідними "жигулями" полягали в видатну динаміку, швидкісні якості, хорошої керованості і стійкості на дорогах з різним покриттям. Автомобіль був не просто новим, але абсолютно новим "у всьому": це і вже згаданий передній привід, і поперечне розташування силового агрегату, а також нова передня підвіска типу Макферсон, зчеплення з тросовим приводом, безконтактна система запалювання, пластикові бампери, рейкове рульове управління, незвична форма сидінь (зрозуміло, більш комфортних і зручних). Автомобіль дуже швидко завоював серця радянських автолюбителів. По частині комплектації Лада "Супутник" теж пропонувала свіжі рішення. Перш за все - футуристичний на ті часи дизайн салону з оригінальною фронтальною панеллю і приладовим щитком. На додаток до звичних приладів на щитку ВАЗ-2108 з’явилася шкала економетра, що дозволяє встановлювати економічний режим руху. З’явилася додаткова полиця під ящиком рукавички. Вперше в оформленні салону був використаний кольоровий пластик, правда недостатньо "м’який", у зв’язку з чим після деяких років експлуатації "вісімка" починала виробляти багато зайвих звуків. Але найбільший плюс полягав в тому, що кузов типу хетчбек виявився дуже зручним для користувачів. Відкинувши спинку заднього сидіння, комфортабельний салон легко було перетворити в вантажопасажирський варіант. А досить пристойний обсяг багажника обумовлювався тим, що запасне колесо ховалося в спеціально відведену нішу в підлозі. Після рестайлінгу 1990 року ВАЗ-2108 почали встановлювати "високу" панель приладів, яка відрізнялася наявністю тахометра і відсутністю вольтметра, а також зміненої ергономікою. Був розроблений новий дизайн передка, з крилами і капотом збільшеної довжини, новою решіткою.

На автомобіль встановлювалися чотирициліндрові карбюраторні або інжекторні двигуни об’ємом 1,1 л, 1,3 л або 1,5 л в залежності від модифікації. Першим став карбюраторний 1,3-літровий 65-сильний двигун оригінальної розробки (ВАЗ-2108) в комбінації з чотириступінчастою коробкою передач. У 1987 році був випущений двигун ВАЗ 21083 об’ємом 1,5 л і потужністю 72 к.с. Ця модифікація стала найпопулярнішою. Більш висока надійність моторів нового покоління в порівнянні зі звичайними "Жигулівське" пояснювалася рядом прогресивних технічних рішень, зокрема, застосовувалося хонингование циліндрів, і мотор вже особливо не вимагав обкатки. Цей двигун агрегатувався вже п’ятиступінчастою коробкою. Трохи пізніше почався випуск інжекторних моделей. Крім того, випускалася і найскромніша за потужністю версія з 1,1-літровим мотором потужністю 54 к.с.

Із достоїнств "вісімки" автолюбителі відразу відзначили досить міцний кузов (машина користувалася популярністю в автоспорті). Основні деталі кузова проводилися з листової маловуглецевої сталі, краще стала корозійна стійкість, крім того вперше ці автомобілі стали фарбуватися металізованими емалями ("металік"), що робило їх ще більш модними і престижними. Силовий агрегат "вісімки" встановлений на трьох еластичних опорах. Передня підвіска - типу Макферсон, задня - торсіонні-важільна. Простота і надійність такої конструкції стали запорукою успішної експлуатації і легкості в ремонті.

Покращили і безпеку "вісімки". Наприклад, тут з’явилися фари з регулюванням в залежності від навантаження машини. Стандартом стали інерційні ремені безпеки, наявність ременів для задніх пасажирів (правда, саме сидіння не мало підголівників). Процес створення нового автомобіля супроводжувалося численними краш-тестами, так що "вісімка" повністю задовольняла вимогам пасивної безпеки свого часу. Істотним фактором, що вплинув на безпеку, також стало рульове управління рейкового типу, покращене поведінку автомобіля на дорозі і його реакції. Цікавим є той факт, що передній привід "вісімки", його незвичайність, зажадали звикання, і навіть в журналі "За кермом" публікували численні матеріали для водіїв, які розповідають про те, як правильно управляти "неправильної" машиною.

На відміну від своєї родички "дев’ятки", що з’явилася тільки в 1987 році, "вісімка" має трьохдверний кузов, так що з появою нової моделі сімейні автовласники стали віддавати перевагу останню, а "вісімка" перейшла в розряд автомобілів для молоді, знайшовши швидше спортивний імідж, а в "лихі 90-е" за нею і зовсім закріпився статус "бандитського" автомобіля. В цілому, в порівнянні з ВАЗівської "класикою" сімейство "Самара" було випущено в набагато більш скромній кількості, і тим не менш, "вісімок" - порядку 900 тис. Автомобілів. З 2004 року цю модель змінила рестайлинговая версія ВАЗ-хетчбека 2113, який за визначенням не міг стати популярним, оскільки на той час машина безнадійно застаріла.