Головна сторінка

Лада 2109

Роки випуску: 1987 - 2011

Ринок: Україна

Особи, що задекларували Лада 2109
Прізвище Ім’я По-батькові Місце роботи та посада
військова частина А0820 - Начальник відділу
ПЕТРІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА - ДЕПУТАТ СЬОМОГО СКЛИКАНЯ
ГУНП в Івано-Франківській області - Начальник відділу
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ ЮЖНИЙ, механізація вагоноперекидача - механік груповий перевантажувальних машин
управління соціального захисту населення Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області - начальник відділу соціальних гарантій, пільг та компенсацій
МВС - оперуповноважений
ДП "Ізмаїльський морський торговельний порт" - докер-механизатор
Виробничий підрозділ Служби колії Гайворонська дистанція колії регіональної філії "Одеська залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" - Бригадир колії
Відділ поліції Зони ЧАЕС ГУНП в Київській області - поліцейський
Головне управління статистики у Харківській області - Фахівець з інтерв"ювання відділу статистики у Богодухівському районі
Усього знайдено - 76321

ВАЗ-2109 належить сімейству Лада Самара (Супутник) і є 5-дверний модифікацією ВАЗ-2108 з кузовом типу хетчбек. Автомобіль має вкорінене неофіційну назву - "дев’ятка". У порівнянні з іншими автомобілями, що випускалися в СРСР, сімейство "Самара" являло собою значний прогрес і в технічному плані, і по частині комфорту. Відомо, що над доведенням окремих вузлів і агрегатів автомобіля радянські фахівці працювали спільно з конструкторами фірми "Порше", співпрацю з якими на ВАЗі було відкрито ще з 70-х років. Хетчбек почали випускати в 1987 році на Волзькому автомобільному заводі, спочатку в версіях з 1,1- і 1,3-літровим двигунами. У 1990 р з конвеєра зійшла оновлена модифікація 21093 з більш потужним півторалітровим мотором. Ці автомобілі комплектувалися сучаснішою панеллю приладів. Випуск "дев’ятки" на заводі тривав до 2006 року, після чого машина була замінена моделлю ВАЗ-2114. На відміну від трехдверной "вісімки", що взяла на себе імідж спортивного хетчбека, "дев’ятка" вважалася сімейним автомобілем, завдяки наявності задніх дверей, що забезпечувало комфортність посадки. Багажник сімейства "Самара" володіє непоганою місткістю: обсяг його можна збільшити до 640 літрів за рахунок складання задніх сидінь, правда тільки з цільної спинкою. Жорстка забирається полку багажника створює додаткову зручність в перевезенні. З 1991 року, після першої модернізації, автомобіль отримав так зване "довге крило" кузова, панель приладів з тахометром і деякі інші доробки, які поліпшили модель. На експорт пропонувалися моделі з поліпшеним оснащенням, окремі з яких комплектувалися навіть кондиціонером, люком, гідропідсилювачем. У більш пізній період "дев’ятка" стала пропонуватися з протиугінною системою, електроблокуванням дверей і електричними склопідйомниками. Бортова система контролю нагадує про непристебнуті ремені безпеки, неповне закриття дверей, залишений ключ запалення і працездатності окремих вузлів.

Базовий ВАЗ 2109 оснащувався поперечно розташованим карбюраторним 1,3-літровим чотирициліндровим 8-клапанним двигуном 2108 потужністю 65 к.с., з яким повністю завантажений автомобіль (корисне навантаження 425 кг) розганяється до 100 км / год за 18 секунд і досягає швидкості 156 км/год. Як екзотичного варіанта, як правило, пропонувався на експорт, випускалася модифікація 21091 з двигуном 21081 об’ємом 1,1 літра потужністю 54 к.с., який мав менший хід клонували і, відповідно, зменшений хід поршня, з допомогою чого і скорочений робочий об’єм . Головним же і найпопулярнішим мотором для "дев’ятки" став двигун 21083. При обсязі 1,5 літра він розвиває 70 к.с. і дозволяє ВАЗ-21093 розганятися до 100 км / год за 13 секунд. З 1994 року на "дев’ятку" стала встановлюватися система впорскування палива з розподіленим уприскуванням палива. Також на "дев’ятку" ставилося інжекторний мотор об’ємом 1,6 літра потужністю 81 к.с.

Вдала конструкція шасі, збільшений дорожній просвіт, надійний рульовий механізм, передня підвіска McPherson і задня напівзалежна підвіска з поперечною балкою забезпечили "дев’ятці" відмінну динаміку, керованість і стійкість на різних дорожніх покриттях. ВАЗ-2109 оснащувався механічною 5-ступінчастою трансмісією, а з двигуном 1,1 л - 4-ступінчастою коробкою передач. Покращена у порівнянні з "класикою" аеродинаміка дозволила знизити рівень шумів. В кращу сторону змінилася і обзорність.

Із рішень, спрямованих на безпеку автомобіля, "дев’ятка" перших років випуску пропонувала травмобезпечну рульову колонку, триточкові ремені безпеки інерційного типу. Кузов демонструє непогану за мірками свого часу силову схему, що забезпечує цілісність "клітини" салону при аварії. У якості одного із заходів доведення, прийнятих в конструкції, стало наявність брусів жорсткості в дверях автомобіля. З середини 90-х створено версії, що призначалися на експорт, в яких було передбачено навіть наявність водійських подушки безпеки. Непогану в цілому картину псують дрібні недоліки, на зразок недостатності зон деформації, неоптимальний розташування ременів безпеки, поганий захист ніг водія. Втім, на тлі ВАЗівської "класики" з точки зору безпеки сідоків "дев’ятка" знаходиться в більш виграшному положенню.

Разом з "вісімкою", 5-дверна "дев’ятка" стала культовим автомобілем свого часу. Передній привід і динамічність, приємна зовнішність і технічно просунута ходова частина забезпечили їй народну любов. І сьогодні, незважаючи на те, що автомобіль давно знятий з виробництва, завдяки низьким цінам і багатою можливості вибору він ще продовжує користуватися попитом, особливо серед молоді в якості першого авто.